dilluns, 4 de març del 2013

Sopa de cigrons, gambes i alga dulse

Semblava que a València el fred no havia de vindre, però el mes de març ha començat de valent. Ha nevat en molts llocs i tots hem aprofitat per a fer una visita a la neu aquest cap de setmana. Vos porte una recepta que aquests dies ens calfarà el cos. Aquesta sopa és molt ràpida de fer i és deliciosa.




Sopa de cigrons, gambes i alga dulse

Ingredients per a 2 persones: 
1 pot de cigrons cuits ecològics o l'equivalència bullits a casa
unes 8 o 10 gambes grans o mitjanes
1 tomata madura
1 all
1 ceba
1 cullerada rasa d'alga dulse 
sal marina
oli d'oliva verge extra



Necessitem dues cassoles, una per a fer el caldo i una altra per a fer el sofregit.
En primer lloc, pelem les gambes i les reservem.
Posem les closques i els caps de les gambes en una cassola. Xafem els caps amb la massa del morter per a traure'n el suc. Els posem una mica de sal i oli, els sofregim i afegim aigua per a fer el caldo.
El deixem bullir uns 15 minuts.

En l'altra cassola fem un sofregit amb ceba ben picadeta i all. Quan estiga la ceba transparent, afegim la tomata ratllada i la sofregim també.
Colem el caldo de les gambes i l'incorporem al sofregit de tomata i ceba. 
Hi posem també els cigrons cuits i ho fem bullir tot una estoneta, uns 15 minuts, perquè els cigrons agafen bé el gust del caldo.  
Ho salem al gust.
Hidratem l'alga dulse 2 minuts en un bol amb una mica d'aigua mineral, l'escorrem i la tallem en trossets.
En els últims minuts abans d'apagar el foc, afegim les gambes que teníem reservades juntament amb l'alga dulse i les deixem coure uns minuts més. Servim el plat ben calent. 
Bon profit!

4 comentaris:

  1. Hola Asela,
    M'agrada com utilitzes les algues. En treus molt de profit i segur que si m'hi acostumés m'agradarien. Ho tinc pendent. Els cigrons m'agraden molt i aquesta sopa té una pinta que no vegis.
    Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina
  2. una sopa completissima i bonissima!! jo també hagués ficat algues! m'encanten i augmenten el nivell nutritiu del plat! petons

    ResponElimina
  3. Hola Asela! M'ha agradat molt aquesta sopa! els cigrons em perden, però no tinc costum de fer-los en sopa! Per cert, ja tens una nova seguidora! ;-) Petons

    ResponElimina
  4. Una bona combinació cigrons i gambes, la vaig descobrir fa un temps, encare no he cuinat amb algues, pero si que he tingut l'ocasió de tastar-les i no esta gens malament

    Un petonet

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...